Polasaí Oideachais Riachtanais Speisialta
Nascanna le Ráiteas Misin na Scoile agus Cairt ERST
Ráiteas Misin na Scoile
Is scoil chaitliceach í seo do chailíní agus buachaillí faoi iontaobhacht ERST a fhéachann chuige timpeallacht thuisceanach a chruthú ina snoíonn luachanna Chríostaí trí gach gné de shaol na scoile agus go bhfaigheann daltaí agus an fhoireann iomlán sásamh pearsanta ann.
Cúig Bhuntréith de chuid scoileanna Éamainn Rís:
- Creideamh, an spioradáltacht Chríostaí agus luachanna atá bunaithe ar an Soiscéal a chothú
- An chomhpháirtíocht a chur chun cinn i bpobal na scoile
- Barr feabhais sa teagasc agus san fhoghlaim a bhaint amach
- Pobal scoile comhbhách a chruthú
- Ceannaireacht bhunathraithe chun feabhais a spreagadh
Aidhmeanna:
Féin-mhuinín na ndaltaí a chothú
Rannpháirtíocht gach dalta a chinntiú
Tacaíocht agus seirbhísí a chur ar fáil chun rannpháirtíocht a chinntiú
Go mbeidh an deis ag gach dalta de réir a gcumas féin teacht cothrom ar churaclam cuí
Curaclam a oiriúiniú agus straitéis éifeachtacha a chur chun cinn le scoláirí le riachtanais oideachasúla speisialta a mhúineadh ag an dara leibhéal
Eolas agus scileanna múinteoirí a chothú agus traenáil a chur chun cinn
Comhoibriú agus cumarsáid rialta le tuistí/caomhnóirí chun tacú le dul chun cinn na ndaltaí
Go mbeadh an polasaí ceangailte leis an bPlean Uile Scoile
Chun seasamh leis na hachtanna éagsúla atá achtaithe(m.sh. Acht EPSEN 2004,srl)
An Fhoireann Tacaíocht Fhoghlama :
An Príomhoide,An Leas Phríomhoide,An Múinteoir Tacaíocht Fhoghlama,An múinteoir Treoghairme,Na múinteoirí Achmhainne,Cúntóirí um Riachtanais Speisialta
Ábhar an Pholasaí
1.Daltaí le riachtanais oideachasúla speisialta a aithint mar seo a leanas:
Teagmháil a dhéanamh le bunscoileanna roimh iontráil ag leanúint treoirlínte curtha síos ag an Roinn Oideachais agus Scileanna,mar shampla:
Aistriú eolais ó dhoiciméid,tuairiscí a bhaineann leis an dalta (msh. Measúnaithe Síceolaíochta,Pleananna Indibhidiúla Oideachais,Torthaí Scrúdaithe Caighdeánacha srl) ón mbunscoil chugainne
Teagmháil a dhéanamh le tuismitheoirí/caomhnóirí ionas go mbeadh níos mó eolais ag an scoil.
Tástáil Caighdeánach agus tástáil diagnóiseach( m.sh.CATS,GRT Teist Leitheoireachta)
Teagmháil a dhéanamh leis an S.E.N.O. faoi achmhainní .
Aiseolas/ Tuairiscí ó mhúinteoirí
- Taifead ar Eolas agus Monatóireacht ar dhul chun cinn
Measúnaithe Síceolaíochta agus doiciméid príobháideacha á gcoimeád ag an bpríomhoide/leasphríomhoide agus ar fáil don Fhoireann Tacaíocht Foghlama
Torthaí agus eolas mar gheall ar mheasúnú trí shaol an dalta sa scoil á gcoimeád ag an scoil
Eolas a úsáid chun Plean Indibhidiúil Oideachais a chur le chéile .
Foinsí Eolais Eile:
Taifead Cinnirí Bliana/múinteoirí(Tinreamh,Obair Bhaile,Rannpháirtíocht,Iompar),Tuairimí an rangmhúinteora agus múinteoir ábhair,Torthaí Scrúdaithe Inscoile,Rannphairtíocht an dalta,scrúdaithe stáit,cruinnithe tuistí foirmeálta agus neamhfhoirmeálta
- Modhanna Tacaíocht Fhoghlama:
- Ranganna ilchumais ón gcéad bliain ar aghaidh,atmaisféar cuimsitheach,béim ar mhodhanna teagaisc idirdhealaithe ag an múinteoir ábhair
- Ranganna a scoilt chun tacaíocht níos mó a chur ar fáil do ghrúpaí áirithe daltaí
- Dalta/daltaí a bhaint den rang do theagasc agus do thacaíocht
- Comhtheagasc
- Amchlár dalta a ghearradh de réir na riachtanais atá aige/aici
- Socruithe Reasúnacha do Scrúdaithe Stáit:
Measanú agus monatóireacht ar dhaltaí a mbeadh socruithe réasúnacha uatha don Teastas Sóisearach agus don Ardteist,le tosnú ag deireadh 2ú bliain agus 5ú bliain
Comhairle óna múinteoirí ábhair a fháil agus óna cinnirí bliana a fháil
Treoir agus comhairle a fháil ó eagraíochtaí seachtracha bainteach leis an dalta
Obair leis an gCoimisiún Scrúdaithe Stáit chun na socruithe a shocrú.
Príomhrólanna ó thaobh Oideachas Riachtanais Speisialta agus Tacaíocht Fhoghlama:
1.Bord Bainistíochta/Bainisteoir
Forbairt,tacaíocht agus monatóireacht a dhéanamh ar pholasaí scoile maidir le hOideachas Riachtanais Speisialta
Chun cinntiú go gcuirfí iarratas isteach chuig an Roinn Oideachais agus Scileanna ar achmhainní cuí do dhaltaí le Riachtanais Oideachasúla Speisialta
- An Fhoireann Tacaíocht Fhoghlama:
2.1 An Príomhoide:
Freagracht iomlán as forbairt agus as cur I bhfeidhm an pholasaí
An Fhoireann Tacaíocht Fhoghlama a cheapadh
Iarratas a chur isteach d’uaireanta bhreise agus achmhainní a chabhródh leis an bhfoireann T.F. agus daltaí
Comhoibriú le heagraíochtaí seachtracha m.sh. SENO,N.E.P.S srl.
Seomraí Ranga/Achmhainn/Eolas ón Roinn Oideachais agus Scileanna í a chur ar fáil do mhúinteoirí
Chun forbairt ghairme a spreagadh agus a eagrú do na múinteoirí/C.R.S.’s
Amchlár a dhéanamh do na múinteoirí bainteach le R.O.S/T.F
Cuireadh do chainteoirí teacht isteach agus ábhar R.O.S. a phlé leis an bhfoireann teagaisc
Cur I láthair an Straitéis do Litearthacht agus Uimhríocht chun foghlaim fadtéarmach a sholáthar
2.2 An Leas-Phríomhoide agus An Múinteoir Tacaíocht Fhoghlama:
Comhordaitheoirí R.O.S /T.F .
Riachtanais an dalta a mheas leis an múinteoir Treoghairme ag úsáid eolais ón mbunscoil agus torthaí scrúduithe caighdeánacha(CATS)
Obair leis an bPríomhoide,SENO,Síceolai ó NEPS chun achmhainní a eagrú( teicneolaíocht Cabhrach a eagrú,meastacháin a eagrú le NEPS.Teagmháil le heagraíochtaí seachtracha eile chomh maith.
Taifead a choimeád dóibh siúd ag fáil uaireanta breise
Nasc a choimead le tuistí/caomhnóirí na ndaltaí seo
Eolas a scaipeadh ar an bhfoireann ó thaobh cúrsaí inseirbhise agus forbairt ghairme de.
Cruinnithe a eagrú don fhoireann ROS/TF
Pleananna Indibhidiúla Oideachasúla a chumadh agus a fhorbairt I gcabhair leis na múinteoirí achmhainne, daltaí,tuistí agus daoine eile I gcoitinne
Má aithnítear daltaí le hardchumais,cuirfear eolas in iúl faoi chúrsaí ar fáil i DCU agus in UCC dirithe ar scoláirí le hardchumais.
Cabhraíonn na comhordaitheoirí le daltaí ag cur iarratais isteach ar ‘Theagasc Baile’.
2.3 Múinteoir Treoghairme
Scrúduithe caighdeánacha a chur ar siúl do lucht na Céad Bliana ag teacht isteach (CATS) agus (DATS) do lucht na hIdirbhliana
Nasc idir an bhfoireann Tréadach agus an fhoireann ROS/TF
Soláthar seirbhísí éagsúla do na daltaí cosúil le treo ghairme,scileanna staidéir agus teicnicí staidéir srl. Ag cur a riachtanais oideachasúla speisialta a chur san áireamh
Comhairle ar thacaíochtaí atá ar fáil do mhic léinn le riachtanais oideachasúla speisialta ag an tríú leibhéal agus cabhrú leo iad a bhaint amach m.sh. Scéim D.A.R.E.
2.4 Múinteoirí Achmhainne:
Múineadh dalta/daltaí atá tacaíocht fhoghlama uatha
Obair leis an múinteoir tacaíocht fhoghlama, an dalta,tuistí chun P.I.O’s a dhéanamh agus a fhorbairt
Comhairle a chur ar fáil do na múinteoirí ábhair faoi straitéisí múineadh agus foghlama a oibríonn leis an dalta do riachtanais an dalta faoina chúram.
2.5 Cúntóirí um Riachtanais Speisialta:
Beidh freagrachtaí an chúntóra curtha in oiriúint do riachtanais an dalta faoina chúram.
Cabhair a thabhairt maidir le turasanna, siúlóidí, s rl
Cabhair a thabhairt le linn tionóil, sosa agus ag deireadh an lae.
Cabhair a thabhairt don mhúinteoir ranga sa rang lasmuigh do mhúineadh an ranga de.
Bheith ina scrúdaitheoir chúnta do na daltaí le R.S nuair is cuí.
Obair le daltaí, múinteoirí, tuismitheoirí agus daoine eile i gcoitinne.
Cabhair a thabhairt maidir le pleanáil, cur le chéile agus cur i bhfeidhm plean oideachais an dalta.
Cabhair a thabhairt maidir le hanailís agus athmhachnamh ar na próisis in úsáid .
Bheith aireach go gcaithfear bheith discréideach.
Tá na freagrachtaí seo leagtha amach mar fhreagrachtaí an chúntóra de réir an Roinn Oideachais is Scileanna.
3.Cinnirí Bliana/Múinteoirí Ábhair
Chun atmaisféar cuimsitheach a chothú sa rang/sa bhlianghrúpa faoina gcúram ag cur stíleanna foghlama éagsúla daltaí san áireamh agus béim ar mhodhanna teagaisc idirdhealaithe ionas go dtagann na daltaí cothrom ar an gcuraclam ag an leibhéal cuí.
Chun eolas a bhailiú mar gheall ar na riachtanais oideachasúla speisialta atá ag aon dalta ina rang /sa bhlianghrúpa faoina gcúram agus aon imní atá acu faoin dalta a chur in iúl don fhoireann T.F.
- Tuistí
Tá ról lárnach agus riachtanach ag tuistí /caomhnóirí chun cabhrú le múineadh/foghlaim sa scoil.
Tá eolas tábhachtach le hofráil acu a chabhródh le héifeacht aon mheastachán nó aon chabhair a chuirfí ar bun.Seolfar foirm chun síniú chucu a lorgóidh cead don mheastachán agus don chabhair.
Tugtar cuireadh do thuistí dul I dteagmháil leis an bhfoireann T.F. i rith na bliana nó ag cruinnithe tuistí
Má thagraítear dalta do mheastachán,cuirfear in iúl do na tuistí/caomhnóirí agus tugtar cuireadh dóibh é a phlé agus cabhrú le forbairt agus athbhreithniú aon phlean indibhidiúil oideachais.
- Daltaí:
Chun páirt a ghlacadh I gcur le chéile aon phlean foghlama agus bunús spriocanna foghlama a bhaineann leo féin . Má dheintear é seo,beidh sé tábhachtach go n-aithneofaí an pháirt seo in aon phlean.
Chun comhoibriú leis an bplean atá déanta lena dtoil agus cabhrú leis an athbhreithniú.
Critéir a chinnteoidh go n-éireoidh leis an bpolasaí:
- Ionchur agus aiseolas an mhúinteora
- Feabhas ar thorthaí na scrúduithe (measúnú, sa scoil, scrúduithe stáit)
- Feabhas ar aird agus ar rannpháirtíocht an dalta.
- Ionchur agus aiseolas ón múinteoir.
- Chun dul chun cinn in aidhmeanna plean oideachais an dalta a shroichint.
- Nasc a choimeád le tuismitheoirí/caomhnóirí.
- Oideachas a chríochnú sa mheánscoil agus leanúnachas go tríú leibhéal.
- Cumas a shroichint sna Scrúduithe Stáit.
- Cruinniú R.S / Cruinniú Foirne.
- Athbhreithniú ar an bplean agus é a choinneáil suas chun dáta.
Athbhreithniú ar an bPolasaí:
Athbhreithnífear an polasaí go rialta le comhoibriú na bPáirtnéirí Oideachasúla
Glacadh leis an bPolasaí:
Tar éis dul i gcomhairle leis na pairtnéirí oideachsúla, ghlac an bainisteoir/bord bainistíochta leis an bpolasaí seo.
Sínithe: _______________________ Sínithe: _________________________
(Bainisteoir/Cathaoirleach an Bhoird Bhainistíochta) (Príomhoide)
Dáta: _________________________ Dáta____________________________
Dáta an chéad athbhreithniú eile: _________________________________________