Ráiteas Straitéise i leith Freastal Scoile
Ainm na scoile | Gaelcholáiste Mhuire AG |
Seoladh | Gaelcholáiste Mhuire AG,An Mhainistir Thuaidh, Corcaigh |
Uimhir Rolla | 62531H |
Fís agus luachanna na scoile i ndáil le freastal | Tá fís agus luachanna i dtaobh freastail fite fuaite lenár ráiteas misin,cúig bhuntréith de chuid scoileanna Éamainn Rís agus ár bhfealsúnacht DEIS.Maireann Gaelcholáiste dár ndaltaí. Is é dul chun cinn agus folláin gach dalta príomh-bhreithniúchán gach cinneadh a bhaineann lenár múinteoirí agus lenár mBord Bainistíochta. Creidimid in oideachas iomlánaíoch do na daltaí atá faoina ár gcúram.Cuirimid béim ar chomhionannas ar dhearfacht ó thaobh atmaisféar na scoile de agus an caidreamh idir múinteoirí,daltaí agus tuistí/caomhnóirí.
Aithnímid go bhfuil dea-fhreastal tábhachtach do dhaltaí chun a bpoitéinsiúil a bhaint amach agus go gcuirimid an tacaíocht agus an timpeallacht ar fáil sa scoil chun cabhrú leis seo.Tacaíonn Alt 22(1) den Acht Oideachais 2000 leis an aitheantas seo. |
Tnútháin mhóra na scoile i dtaobh freastail | Tá tnútháin mhóra na scoile i dtaobh freastail mar bhunchloch amháin dár bplean DEIS.Tá fo-choiste nua bunaithe chun obair ar chúrsaí tinrimh sa scoil.Tá sé ar intinn againn ath-bhreithniú ar ár straitéisí chun feabhas a chur ar fhreastal agus eolas a bhailiú a chabhraíonn le spriocanna áirithe a chruthú don bhfeabhas seo. |
Conas a ndéanfar monatóireacht ar fhreastal | · Bíonn monatóireacht ar thinreamh go leictreonach ar VS Ware déanta ag na múinteoirí ranga ó thosach an lae.
· Má tá daltaí déanach,deintear taifeadadh de ar an gcóras · Má imíonn dalta ón scoil caithfidh sé nó sí síniú amach i leabhar speisialta san oifig · Déanann na cinnirí bliana seiceáil ar thinreamh a ngrúpaí gach lá. · An lá a fhilleann an dalta ó a bheith as láthair,bíonn orthu nóta a thaispeáint do na múinteoirí agus cinnirí bliana. · Moltar do na tuistí glao a chur ar an oifig ar an lá más féidir chun a chur in iúl dúinn an chúis leis an neamhláithreacht. · Seoltar litreacha chuig tuistí/caomhnóirí má tá níos mó ná 10 lá agus níos mó ná 20 lá caillte ag an dalta. · Deinfear teagmháil leis na tuistí agus leis na daltaí má fheictear patrún neamhláithreachais neamh ghnách chun caint faoi na cúiseanna agus faoi spriocanna a leagan amach chun feabhas a chur ar fhreastal na ndaltaí. · Tuairiscíonn Gaelcholáiste Mhuire neamhláithreachas faoi rialacha TUSLA don EWO agus do TUSLA.
|
Achoimre ar na príomhghnéithe de chur chuige na scoile i leith freastail
· Spriocanna a leagan síos agus spriocanna · An cur chuige uile scoile · Freastal maith a chur chun cinn · Freagairt do dhrochfhreastal |
· Beidh spriocanna bunaithe ar na firicí ar thinreamh atá á mbailiú le linn ár bpleanáil DEIS.
· Tá fo-choiste bunaithe chun anailís níos doimhne a dhéanamh ar chúrsaí thinrimh. · Spriocanna atá roghnaithe i mbliana ná 1. Eolas faoi chúrsaí tinrimh a bhailiú, a phlé agus a scaipeadh i measc pobal na scoile 2. Líon na ndaltaí thar 20 lá neamhláithreachas a laghdú fá 2% · Ócáidí Teagmhála le tuistí agus daltaí… caint faoi thábhacht tinrimh… m.sh. oíche eolais tuistí na Céad Bliana,cruinnithe tuistí/oidí, oícheanta eolais,cruinnithe chomhairle na dtuistí,comhairle na ndaltaí. · Aithnítear go mór dea-fhreastal ar Oíche na nGradam.Bronntar teastais ar dhaltaí le sár thinreamh ar an oíche. · Ceiliúradh daltaí le 8 mbliana nó níos mó a théann go dtí Halla na Cathrach ina mbronntar gradaim speisialta orthu · Feachtais inscoile tinrimh thar seachtain nó mí áirithe eagraithe ag comhairle na ndaltaí · Bíonn na himeachtaí eis churaclama sa scoil mar áis iontach chun dea-fhreastal a chothú. · Cabhraíonn ár gcóras tréadach agus tacaíocht fhoghlama leis na daltaí chun dul i ngleic leis na fadhbanna mar chúis leis an neamhláithreachas. · Cuireann na cinnirí bliana in iúl don TBSP (Teangabhalaí Baile Scoile Phobail) daltaí le tinreamh mí-shásúil.Úsáidtear cuairteanna baile chun daltaí a spreagadh teacht ar scoil agus tacaíocht a thabhairt do na tuistí.
|
Rólanna na scoile i dtaobh freastail | Príomhoide/Leas-phríomhoide
· Tugann siad ceannaireacht chun éiteas agus atmaisféar scoile a chruthú a thacaíonn le hardleibhéil rannpháirtíochta agus freastail. · Bíonn siad i gceannas ar athbhreithniú agus ar chur i bhfeidhm Straitéis Freastail na scoile. · Cuireann siad socruithe i bhfeidhm chun monatóireacht agus measúnú a dhéanamh ar An Ráiteas Straitéise faoi Fhreastal Scoile a fhorbairt. · Tugann siad deiseanna do na baill foirne páirt ghníomhach a ghlacadh i bhforbairt Straitéis Freastail na scoile agus i monatóireacht a dhéanamh uirthi. · Spreagann siad naisc a dhéanamh le scoileanna agus eagraíochtaí eile i dtaobh fadhbanna freastail scoile. · Cuireann an leas-phríomhoide fadhbanna ar leith maidir le freastal in iúl do Sheirbhísí Leasa Oideachais Tusla agus dár nOifigeach Leasa Oideachais agus cabhraíonn siad le hobair an Oifigigh Leasa Oideachais le daltaí a bhfuil deacrachtaí ollmhóra freastail acu. Cinnirí Bliana/TBSP · Déanann na cinnirí bliana seiceáil ar thinreamh a ngrúpaí gach lá. · Seiceáileann siad nótaí ,teastais leighis srl ó thuismitheoirí/caomhnóirí a mhíníonn an neamhláithreacht. · Deineann siad teagmháil leis na múinteoirí, na tuistí agus leis na daltaí má fheictear patrún neamhláithreachais neamh ghnách chun caint faoi na cúiseanna agus faoi spriocanna a leagan amach chun feabhas a chur ar fhreastal na ndaltaí. · Seolann siad litreacha chuig tuistí/caomhnóirí má tá níos mó ná 10 lá agus níos mó ná 20 lá caillte ag an dalta. · Cuireann na cinnirí bliana in iúl don TBSP/ Leas-phríomhoide daltaí le tinreamh mí-shásúil.Úsáidtear cuairteanna baile chun daltaí a spreagadh teacht ar scoil agus tacaíocht a thabhairt do na tuistí.
Múinteoirí · Cruthaíonn siad timpeallacht ranga agus bainistiú ranga a thacaíonn le rannpháirtíocht agus go háirithe le daltaí a d’fhéadfadh a bheith i mbaol drochfhreastail. · Ard-tnútháin a leagan síos ó thaobh poncúlachta agus freastail ina gcuid seomraí ranga. · Dea-shampla a thabhairt trína bheith poncúil iad féin. · A chinntiú go ndéantar sonraí tinrimh a thaifeadadh go cruinn agus go ndéantar athbhreithniú orthu de réir nósanna imeachta na scoile. · Más rud é go mbíonn na múinteoirí buartha faoi dhaltaí a bheith as láthair, an méid sin a chur in iúl do na baill foirne cuí. Tacú leis an bplean freastail i gcás daltaí a bhfuil deacrachtaí acu freastal ar scoil ar bhonn rialta. · Tacú le daltaí atá tar éis tréimhsí scolaíochta a chailliúnt nuair a thagann siad ar ais. Tuismitheoirí · Caighdeáin arda a leagan síos dá bpáiste maidir le freastal agus poncúlacht. · Teagmháil a dhéanamh leis an scoil má tá fadhb ann faoi fhreastal a bpáiste agus tacú le pleananna chun dul i ngleic leis an bhfadhb. · A chinntiú go bhfreastalaíonn a bpáiste ar scoil go rialta agus go dtagann sé nó sí ar scoil in am. · Gan a bpáiste a thabhairt amach ón rang mura bhfuil cúis thromchúiseach leis. · Gan a bpáiste a thabhairt ar laethanta saoire le linn téarmaí scoile más féidir.
Daltaí · Bíonn freagracht ag an dalta as freastal ar scoil ar bhonn rialta agus go poncúil. · Bíonn ar na daltaí a chur in iúl don scoil má tá fadhb mar chúis le neamhláithreacht. · Bíonn daltaí freagrach as nótaí óna dtuistí/caomhnóirí a thaispeáint do na múinteoirí agus cinnirí bliana.
|
Socruithe comhpháirtíochta (tuismitheoirí,daltaí,scoileanna eile,grúpaí óige,seirbhísí éagsúla agus pobail) | · Páirtnéireacht idir na Daltaí/tuistí/caomhnóiri leis na muinteoiri ranga agus cinnirí bliana
· TBSP I dteagmháil le heagraíochtaí áitiúla chun tacaíocht áirithe a chur ar fáil,leis na bunscoileanna agus meánscoileanna áitiúla (TBSPs eile) chun patrúin neamhláithreachas clanna agus ceantair a phlé · Ag obair le seirbhísí eile cosúil le NEPS,NCSE, TUSLA,Seirbhísí Meabhairshláinte do Leanaí agus d’Ógánaigh,Barnardos,Jigsaw,Coiscéim, srl chun cabhair a chur ar fáil don dalta agus don chlann |
Conas a ndéanfar monatóireacht ar an Ráiteas Straitéise
Doiciméid Áisiúla |
· Déanfar monatóireacht ar an ráiteas gach bliain mar chuid dár bplean tinrimh DEIS.
· Tá straitéis 3 bliana i bhfeidhm..2017-2020
Doiciméid Aisiúla: · Don’t let your Child Miss Out – NEWB 2004 · Education Welfare Act 2000 · Education Act 1998 · Section 29 Education Act · Circular 0028/2013 · TUSLA: Developing the Statement of strategy for school attendance 2015 |
An Próiseas Athbhreithnithe agus an dáta don athbhreithniú | Tá stádas DEIS faighte ag an scoil don chéad uair sa scoilbhliain seo 2017-2018.
Dá bhrí sin,tá sé beartaithe athbhreithniú a dhéanamh ag deireadh na scoilbhliana seo. Dáta: Nollaig 2018 |
An dáta inar ghlac an Bord Bainistíochta leis an Ráiteas Straitéise | Le glacadh ag an gcéad chruinniú eile dár mBord Bainistíochta ar an 22-01-2018. |
An dáta a cuireadh an Ráiteas Straitéise faoi bhráid Tusla | 15-12-2017 |